عاشقانه

adabi

طرز تهيه سس پيله

طرز تهيه سس پيله

 

طرز تهيه سس پيله

مرحله ?: تميز كردن و پختن باقلا

 

ابتدا پيله تازه پاچ باقالا يا لوبيا چيتي را پاك كنيد و سر و دم آن را بگيريد و اگر نخ دارد آن را جدا كنيد سپس آن ها را تميز بشوريد بعد داخل يك قابلمه مقداري آب بريزيد و باقالاها را داخل قابلمه بريزيد روي حرارت متوسط قرار دهيد تا كاملا بپزند.

مرحله ?: خرد كردن سيب زميني و شستن آن‌ها

 

در اين فاصله كه باقالا‌ها پخته مي‌شوند چند سيب زميني را پوست بگيريد، به دلخواه خودتان به شكل نگيني يا خلالي برش بزنيد بعد سيب زميني‌ها را بشوريد، سيب زميني‌ها را داخل سبد بريزيد تا آب اضافي آن‌ها خارج شود و كاملا خشك شوند

مرحله ?: سرخ كردن سيب زميني‌ها

 

بعد در يك تابه مقداري روغن بريزيد، روي حرارت متوسط قرار دهيد تا روغن داغ شود سپس سيب زميني‌ها را داخل تابه بريزيد با روغن داغ سرخ كنيد هرازگاهي سيب زميني‌ها را هم بزنيد، تا همه قسمت‌هاي آن‌ها به يك اندازه سرخ شوند.

مرحله ?: ريختن كره و روغن در تابه

 

سپس سيب زميني‌ها را از داخل تابه برداريد، كنار بگذاريد براي درست كردن سس غذا ابتدا داخل يك تابه مقداري روغن بريزيد بعد كره را به آن اضافه كنيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا كره ذوب شود، هم بزنيد تا روغن و كره خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ?: اضافه كردن و تفت دادن رب گوجه و شويد

 

بعد مقداري رب گوجه فرنگي را داخل تابه بريزيد، تفت دهيد تا رنگ آن باز شود و بوي خامي رب گوجه گرفته شود سپس مقداري شويد خشك را به تابه اضافه كنيد و با مواد مخلوط كنيد تا كمي تفت داده شود و عطر شويد در مواد سس پخش شود.

مرحله ?: اضافه كردن و تفت دادن شويدها

 

به دلخواه و با سليقه خودتان مي‌توانيد از شويد تازه هم به جاي شويد خشك استفاده كنيد شويدها را تميز پاك كنيد، بشوريد و در اندازه‌هاي ريز خرد كنيد، سپس به مواد سس اضافه كنيد، تفت دهيد تا رنگ آن‌ها تغيير كند و عطر شويد در سس پخش شود.

مرحله ?: تفت دادن باقالاها با مواد سس

 

بعد باقالا‌هاي تازه را به مواد سس اضافه كنيد، هم بزنيد تا باقالاها در سس كمي تفت داده شوند و عطر و طعم مخلوط مواد سس كاملاً به خورد باقالا‌ها برود تقريباً بعد از ? دقيقه كه باقالا‌ها را تفت داديد تابه را از روي حرارت برداريد و كنار بگذاريد.

مرحله ?: تزئين كردن و سرو سس پيله

 

سپس مقداري سس پيله را داخل ظرف مناسب بريزيد در اطراف آن سيب زميني‌هاي سرخ كرده را قرار دهيد، مقدار سيب زميني سرخ كرده بستگي به ذائقه و سليقه خودتان دارد بعد به دلخواه با چند برگ نعنا و ريحان تازه اطراف ظرف را تزئين كنيد. در آخر سس پيله را به عنوان يك غذاي ساده و خوش طعم محلي همراه با نان تازه، انواع دورچين و مخلفات سرو كنيد.

منبع : مجله آشپزي مامي كوكينگ

 

https://www.pinterest.com/pin/1118018676232813423

https://new.express.adobe.com/webpage/HIcbmpyuwxXtB

https://sites.google.com/view/mamicooking/home

https://instafollowir.wordpress.com/2023/11/24/mamicooking/

https://www.tumblr.com/marshhunte4

https://myspace.com/marshhunte4

https://disqus.com/by/marshhunte4/about/

https://disqus.com/by/marshhunte4/about/

https://www.behance.net/marshhunte

https://marshhunte4.livejournal.com/profile

https://www.twitch.tv/marshhunte4

https://www.openstreetmap.org/user/MarshHunte4

 

http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.mamicooking.ir

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fmamicooking.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۱:۰۳ توسط:ali موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی