عاشقانه

adabi

جنس و اجزاي ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان

در گذشته از دست دادن دندان ها آسيب بسيار زيادي به ظاهر و زيبايي و كاركرد دهان و دندان هاي فرد باقي مي گذاشت. براي رفع اين مشكل تنها استفاده از دندان هاي مصنوعي وجود داشت كه مشكلات مخصوص به خودش را به همراه داشت. با پيشرفت علم و تكنولوژي در عرصه دندان پزشكي ايمپلنت هاي دندان معرفي شدند كه راه كاري جديد براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته يا پوسيده به حساب مي آمدند.

پايگاه خبري تحليلي مثلث آنلاين: حال در ادامه با هم به بررسي جنبه هاي مختلف ايمپلنت هاي دندان مي پردازيم.

جنس و اجزاي ايمپلنت دندان

در مورد جنس ايمپلنت هاي دندان از موارد متعددي مي توان نام برد. اما مهمترين آن ها تيتانيوم است. تيتانيوم به دليل كارايي بسيار بالا از جمله همگام سازي بسيار خوب با بدن انسان ها و مقاومت بسيار بالا در برابر خوردگي پركاربردترين مورد در ساخت و توليد ايمپلنت دندان است. به تازگي ايمپلنت هاي زيركونيوم نيز راه خود را به داخل بازار هاي ايمپلنت باز كرده اند اما به دليل سابقه بسيار پايين هنوز جواب خود را به طور كامل پس نداده اند.

ايمپلنت هاي دندان ممكن است از اجزاي متفاوتي تشكيل شوند. تعداد اين اجزا بستگي به نوع و برند سازنده و مواردي از اين قبيل دارد. اما به طور معمول ايمپلنت ها از سه جزء اصلي تشكيل مي شوند :

1- پايه يا فيكسچر 2- رابط يا اباتمنت 3- تاج يا روكش دندان

پايه يا فيكسچر همان قسمت پاييني ايمپلنت دندان است و همانطور كه از نامش پيداست به عنوان پايه و ريشه دندان جديد عمل خواهد كرد. پس بايد در داخل استخوان فك محكم شود.

l7v7_f2.jpg

اباتمنت يا رابط قسمت مياني است كه باز هم همانطور كه از نامش پيداست رابط بين پايه و قسمت بالايي كه همان دندان مصنوعي است خواهد بود و روكش دندان را بر روي خود سوار مي كند.

در نهايت به سراغ روكش يا تاج دندان مي رويم كه همان قسمت فوقاني يا دندان مصنوعي است. روكش هاي دندان متناسب با دندان هاي طبيعي افراد توليد مي شوند و همين يكي از مزيت هاي فوق العاده ايمپلنت هاي دندان است.

مراحل انجام ايمپلنت دندان

براي انجام ايمپلنت دندان در مرحله اول بايد به يك مركز ايمپلنت مجرب و مناسب رجوع كنيد تا شرايط دهان و دندان هايتان توسط يك متخصص مورد بازديد قرار گيرد. پس از بررسي ها لازم و مشاهده عكس ها و راديولوژي هاي دهان و دندان توسط متخصص مربوطه مي توانيد با صلاح او قراري براي انجام ايمپلنت و شايد نوع و ساير موارد مربوط به آن هماهنگ كنيد.

پس از تنظيم تاريخ مورد نظر و مراجعه مجدد اين بار عمل انجام مي شود.

در ابتدا با بي حسي موضعي ناحيه تحت عمل را آماده مي كنيم. سپس در صورت وجود دندان پوسيده در آن نقطه آن را خارج كرده و سپس با ايجاد برشي بر روي لثه دسترسي به استخوان فك را هموار مي كنيم. پس از اين دسترسي نياز داريم حفره اي كوچك به اندازه پايه ايمپلنت يا همان فيكسچر بر روي استخوان ايجاد كنيم تا بتوانيم آن را در حد مطلوب در استخوان محكم كنيم. اين كار با مته مخصوص انجام مي شود. پس از ايجاد حفره مورد نظر و پيچ كردن و محكم كردن فيكسچر نياز است كه به استخوان اجازه دهيم تا با پايه ايمپلنت ارتباط برقرار كند و آن را در بر بگيرد. به اين منظور بنا به تشخيص پزشك چند ماهي استراحت به فك داده مي شود. در طول اين مدت هم استخوان فك رشد لازم را مي كند و پايه را همانند يك ريشه دندان طبيعي در بر مي گيرد و هم تاج يا روكش دندان شخص بر مبناي رنگ و اندازه و حالت ساير دندان هايش در لابراتور تهيه مي شود.

پس از مراجعه مجدد ادامه روند عمل ايمپلنت صورت مي پذيرد. در ابتدا متخصص يا جراح از سفت شدن تا حد مطلوب پايه كاشته شده اطمينان حاصل مي كند. سپس با زدن برشي بر روي لثه دسترسي را دوباره به استخوان فك و ايمپلنت هموار مي كند. حال نوبت به قراردهي اباتمنت بر روي پايه است. اباتمنت و پايه همانند پيچ و مهره در هم سفت مي شوند و پس از بخيه لثه سر گرد اباتمنت از لثه بيرون مي ماند و موقعيت قرار تاج بر روي آن فراهم مي شود. در مرحله نهايي تاج دندان بر روي اباتمنت سوار مي شود و كار تمام است. حال زمان گوش دادن به توصيه هاي پزشك مربوطه در مورد نحوه نگهداري از ايمپلنت دندان فرا مي رسد.

براي ديدن فيلم ايمپلنت دندان و فيلم مراحل ايمپلنت دندان واقعي به لينك زير مراجعه كنيد.

فيلم واقعي ايمپلنت

مزايا و معايب ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان مزاياي فراواني دارند. برخي از مهم ترين اين مزايا در ليست زير اعلام مي شوند :

1- ظاهر زيبا: از آنجايي كه روكش هاي ايمپلنت متناسب با دندان هاي طبيعي افراد در لابراتور ها تهيه مي شوند و پس از قرار گيري كاملاً طبيعي در داخل دهان جلوه مي كنند ، ظاهر فرد را بسيار زيبا كرده و لبخند از دست رفته را به وي باز مي گرداند.

2- طول عمر بالا : طول عمر ايمپلنت هاي دندان مخصوصاً ايمپلنت هاي تيتانيوم زبانزد همه افراد است. ايمپلنت هاي تيتانيوم در صورت نگهداري خوب توسط فرد استفاده كننده مي تواند يك طول عمر براي شخص كارايي داشته باشد.

3- بهبود وضعيت كاركردي : وضعيت جويدن غذا و تكلم فردي كه دندان از دست رفته است را بسيار بهبود مي بخشد.

4- بالا رفتن اعتماد به نفس : با وجود ظاهر زيبايي كه فرد مي بخشد ، تعداد لبخند هاي فرد در طول روز بيشتر مي شود و فرد با اعتماد به نفس بالاتري صحبت مي كند.

مراقبت هاي پس از ايمپلنت دندان

مراقبت هاي پس از ايمپلنت دندان توسط خود جراح يا متخصص به فرد اعلام خواهد شد كه در صورتي كه بخواهد طول عمر ايمپلنت و حتي ساير دندان هايش را بالاتر ببرد رعايت اين موارد واجب خواهد بود :

1- مسواك زدن روزانه

2- نخ دندان كشيدن روزانه

3- استفاده از دهان شويه هاي مخصوص

4- مراجعه جهت انجام پاكسازي هاي تخصصي دندان ها

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از آخرين قيمت ايمپلنت هاي دندان مي توانيد به سايت مراجعه نماييد.

قيمت ايمپلنت دندان


برچسب: جنس و اجزاي ايمپلنت دندان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۰:۱۱ توسط:ali موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی