عاشقانه

adabi

لگو چيست؟

احتمالا همه شما در كودكي با اين اسباب بازي ها بازي مي كرديد. لگو يك مكعب پلاستيكي محبوب است كه شما آن را به اشكال مختلف مونتاژ مي كنيد. اين اسباب بازي سال هاست كه مورد استفاده كودكان بوده و نسل هاي زيادي خاطره را با خود حمل مي كنند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب و دوست داشتني هستند كه افراد در هر سني مي خواهند با آنها بازي كنند. همچنين ممكن است به تاريخچه اسباب بازي هاي لگو و چيستي لگو علاقه مند شويد.

لگو چيست؟

به نظر نمي رسد كسي نداند كه لگو چيست و قطعا همه شما از دوران كودكي با اين بازي آشنا هستيد. حتي اگر با شركت لگو آشنايي نداريد، احتمالا مي توانيد اشكال مختلفي از اسباب بازي ها را بسازيد. اما در كل براي اينكه بفهميم لگو چيست بايد بگويم كه اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيكي هستند كه مي توان آنها را به شكل آجر روي هم چيد. بنابراين، مي توانيد هر شكلي كه مي خواهيد با آنها درست كنيد.

لگو يكي از اسباب بازي هاي مورد علاقه كودكان است، زيرا همه كودكان جهان طرفدار آن هستند. اگر به تاريخچه شركت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد كه اين برند سال هاست كه يك برند محبوب بوده است. اين تكه هاي كوچك رنگي براي كودكان بسيار جالب هستند، علاوه بر جنبه سرگرمي مي توانند در ارتقاي خلاقيت و آموزش كودكان نيز موثر باشند.

در واقع كودك در حين بازي مهارت هاي زيادي را ياد مي گيرد، قطعات را در كنار هم قرار مي دهد و بارها و بارها آنها را كنار هم مي گذارد. اين اسباب بازي به دليل كارايي بالا و فوايد زيادي كه براي كودكان به ارمغان مي آورد، لذتي كامل و مفيد به حساب مي آيد.

داستان لگو

حالا كه فهميديد لگو چيست، بهتر است تاريخچه شركت لگو را بدانيد. شايد براي شما جالب باشد كه چگونه اين شركت شروع به كار كرد و چگونه در طول زمان به يك برند محبوب تبديل شد.

آقاي اوله كرك كريستينسن مخترع و سازنده لگو است و شركت لگو را در دانمارك در سال 1932 تاسيس كرد. حالا لگو يعني چي؟ بازي لگو در دان و به معناي خدا به معناي معنايي است كه براي ايجاد كلمه استفاده مي شود. در واقع لگو تركيبي از دو كلمه دانماركي است كه به معناي بازي خوب است.

از سال 1919، اوله كرك كريستينسن در ساخت درب و پنجره براي ساختمان هاي چوبي شركت داشته است. در سال 1932، مشكلات مالي و شرايط نامناسب اقتصادي، كسب و كار او را به بحران انداخت و كسب و كارش به شدت دچار آشفتگي شد. به همين دليل، آقاي اول كرك كريستينسن تصميم گرفت عروسك هاي چوبي بسازد و بفروشد تا اوضاع را اصلاح كند. در واقع مي توان گفت كه تاريخچه كمپاني لگو از همين زمان آغاز شد. سپس شروع به ساختن تعداد زيادي اسباب بازي كرد. اين اسباب‌بازي‌ها همان لگوهاي امروزي بودند كه از چوب ساخته مي‌شدند و عمدتاً به شكل هواپيما، اتومبيل و غيره بودند.

پس از مدتي آقاي اول كرك كريستينسن به فكر انتخاب نام مناسب براي شركت خود افتاد و در نهايت با كمك ساير همكاران نام لگو را براي آن انتخاب كرد. موسس گروه لگو به شدت نگران كيفيت اسباب بازي هاي خود بود، بنابراين از بهترين چوب براي ساخت آنها استفاده كرد.

به دليل كيفيت و زيبايي محصولات شركت اسباب‌بازي لگو، هر چه بيشتر افراد با اين اسباب‌بازي‌ها آشنا شوند و بفهمند لگو چيست، تعداد خريد از اين شركت افزايش مي‌يابد و اين روند ادامه خواهد داشت. در تاريخچه كمپاني لگو در طول جنگ جهاني مشخص است كه اين اسباب بازي حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست نداده و هر روز بر تعداد آن افزوده مي شود.

همانطور كه قبلا اشاره كرديم، برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده ميكرد. اين روند ادامه داشت تا اينكه مديريت شركت لگو در سال 1947 تصميم گرفت از پلاستيك به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده كند. اسباب بازي هاي لگو در آن زمان از پلاستيك ساخته مي شدند و همانطور كه در بازار امروز ديده مي شود در بازار فروخته مي شدند.

پس از مرگ اوله كرك كريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شركت لگو به رهبري پسرش ادامه يافت. سال 1960 بود كه ناگهان آتش سوزي در كارخانه اسباب بازي سازي لگو رخ داد. از آنجايي كه نيمي از اسباب‌بازي‌هاي كارخانه هنوز از چوب ساخته مي‌شدند، آتش بزرگ‌تر شد و خسارت زيادي به شركت وارد كرد. پس از اين اتفاق، شركت لگو از پلاستيك براي ساخت تمام اسباب بازي هاي خود استفاده كرد. اما در همان سال ها بود كه برند لگو براي افراد بيشتري در كشورهاي ديگر شناخته شد. اين برند در سراسر جهان محبوب است و محصولات آن در كشورهايي مانند فرانسه، آلمان، سوئد، انگلستان و غيره به فروش مي رسد.

بعدها شركت اسباب بازي لگو قطعات و تجهيزات بيشتري را براي بازي كودكان تهيه كرد. اين شركت همچنين آجرهاي پلاستيكي بزرگتري را براي استفاده كودكان مي سازد. با گذشت زمان بسته هاي لگو جذاب تري با مدل هاي در نظر گرفته شده براي كودكان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دريايي، قلعه ها و غيره معرفي شدند. هنگامي كه مردم سراسر جهان فهميدند لگو چيست، از بازي با آن و ساختن خاطرات خوش با آن لذت بردند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۹:۳۶ توسط:ali موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی